2012. június 17., vasárnap

Helyzetjelentés-Haditerv

Sziasztok!

Ti nem vettétek észre egészen véletlenül, hogy repül az idő? Sajnos én igen..
Máris eltelt a június fele és nem sokára jöhet a hónap végi szokásos összegzés. Nagyon kemény küzdelmekkel teli ez a hónap. Nagyon szeretném, ha újra megmozdulna a mérlegem. Általában átlagot számítok, egy héten kb. 3x mérem magam és nagyon irritál, amikor hol jó eredményt, hol stagnálást látok:(

az 55, 5-57 kg közötti állapotokat látom:)

Nos ezen magam sem lepődök meg, hiszen van itt egy időszak, sokunknak ismerős és csak mi nők küzdünk a problémával (vaj mi). nem elég maga a tény hogy kb. 1,5 hetet tesz tönkre egy hónapomból, mert megőrülök a fájdalomtól, hisztis leszek, gyengül a teljesítményem, még kívánós is vagyok:)))) Nagyon észnél kell lenni..Ebben az időszakban állítólag rengeteg vizet köt meg egy női szervezet..Én ezt tapasztalatból állítom is. Mindentől függetlenül nyomom az edzéseket, tolok be vitamint. Ilyenkor főleg figyelek, hogy menjen be vas és c vitamin pluszban. Egy ideje szedek MgB6-ot, mert túl feszkós az élet most körülöttem, így én is. Legutóbb azt, az infót kaptam, hogy a B6 miatt nem előnyös, mert szintén étvágyat növel. Viszont ott a tény, hogy segíti a Mg-ot felszívódni...mennyi minden van....utána járok..

Túl vagyok egy olyan hétvégén, ahol egy fél napot sportoltam, de mindent, amit már tini korom óta nem csináltam, kerékpár, röplabda, pingpong, tollas, meg kötélmászás:) nagyon vicces... a röplabdázás során szépen meghúztam a derekamat, észrevétlenül:) annyira élvezetem a játékot...
Ezek után zúzódásokkal, kemény deréktáji fájdalmakkal, néztem elé a kövi hétnek.. nah szép... 
Azért a heti ötszöri sport elég sokat vesz ki belőlem néha...imádom, de a hátam, a derekam és az izmaim mintha egyre nehezebben viselnék. Jön még rá az állandó stressz, mert ugye dolgozom és aki dolgozik az többé-kevésbé ki van téve ennek..szóval így kicsit módosult az edzésterv, egy kondis edzést, váltottam egy alakformáló órára, ahol megy a súlyzózás is, meg a saját testsúllyal történő kemény edzés. Itt főként a hát és a törzs kap hangsúlyt, illetve a comb mindig. Ezt nagyon nem bánom. Beépítettem továbbá egy kis jógát, úszást, muszáj nyújtanom pluszban!!! Be vagyok merevedve..
Szerintem nagyon fontos, hogy szépen ki legyenek nyújtva az izmaim, egyrészt jobban bírja a strapát, másrészt, sokkal erősebbek és szebbek lesznek "inasabbak"..

Azért maradt a kondi, zumba egy-egy alkalommal, meg persze a futás...az nagyon.. a futásban ráálltam az időm feljavítására 5,4 km-en. 31 perc alatt futom le. Ez sokak szerint nagyon jó idő. Szerintem lehetne jobb és lesz is..idővel..

Mivel a szervezetem nagyon makacsul ragaszkodik a megmaradt plusz kilóimhoz és tudom, hogy az utolsó kilók leadása a legnehezebb (ocsmány), így most kicsit megborítom magam:))))

Haditerv: reggelente, hajnalban (heti 5x) azaz edzős napokon, futni megyek, éhgyomorra, kávé nélkül. Azta:))) és ezt, mindig az aznapi edzésen felül.
A kajálást, minden erőmmel igyekszem tartani a jelenlegi testsúlyomhoz ideális és fogyáshoz szükséges, újra számolt 1373 kcal-t. Alapjáraton heti 0.5kg -os fogyáshoz 1623 kcal lenne szükséges, de ez volt eddig a mércém, így ha most be akarom indítani a fogyást így is kontrollálnom kell magam.
Nos ez a számmisztika nekem nagyon nehéz és bármilyen egyszerű is nagyon utálatos, de most tényleg keményen méregetek meg számolgatok:( reggel-este. Muszájos...

Az, hogy megtartom-e, nos 1200-1500 kcal között váltakoznak a napi összegzések, az 1373 kcal jön ki átlagban, de nem mindig sikerül pontosan kihozni ezt.

Azért rájön ilyenkor az ember, hogy érdemesebb valami táplálót magunkhoz venni és azzal jól lakni, mint valami szar kajával éhen maradni.. Ezért mondom, a testednek nem arra van szüksége amit a szemed kíván, hanem amit a sejtjeid kívánnak. Tudnod kell, hogy mire van szükséged és mik azok amikre egyáltalán nincs. Én tudom, hogy nem lehet leélni így egy életet és mostanában már én is nagyon nehezen bírom ezt, főleg idegileg:), de  a végeredményt nagyon akarom és ettől tartok ki. Nem kívánom csak ritkán az ócska kajákat, de akkor észbe kapok, hogy biztos elcsesztem valamit, nem figyeltem a változatosságra, az ízekre, nem főztem elég finomat stb.. ilyenkor nagyon rossz, de amikor sikerül varázsolnom egészséges alapanyagokból, valami könnyűt, finomat és örömmel megehetem, akkor minden szép:). Valljuk be ilyen választék mellett és még nyár is van, nem lehet panaszkodni!!

Szóval fájni fog még egy ideig...de 10 év elcseszést nem is lehet 1 hónap alatt rendbe hozni...
azért már így is sokkal jobb..kitartok:) Ha belegondolok, egy egész életen át diétázhatok, de nem  mindegy, hogy mik a célok, és mennyi kcal/nap...most nehezebb egyelőre, egy kicsivel jobb lesz később.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése